Tuesday, February 2, 2010

~~Kenapa dan Mengapa??!!

Kenapa kalu kita benci seseorang tu..die selalu dtg dekat dgn kite..??
Kenapa kalu kita benci untuk buat seseuatu kerja tu..kerja tu akan dtg bertimbun-timbun bnyknya kt kiter...
Kenapa mesti semua benda ni jadi??
saya jadi konfius..urm..

Bencinya saya x terhingga..sekarang ni hanya mampu bertahan dan bersabar..
Harap-haraplah Allah mampu menabahkan hati ni..
Saya tidak mahu bercerita dengan lebih details kerana saya tidak mahu sesetengah pihak terasa hati..saya tidak mahu sesetengah pihak menganggap saya yg bukan2..lebih baik saya pendamkan daripada sy luahkan ati ni..

Kekadang..org lain lebih gembira melihat kita merana..
Kekadang..org lain gembira melihat kita bersedih..
Dan tidak kurg juga yg menabur fitnah yang bukan2..
Kenapa mesti ada perasaan mengkhianati sesama sendiri tu?? mengapa??
Yang penting..saya harus tabah..
saya harus bersabar..
dan saya harus bertawakal dan berdoa..
semoga semuanya berjalan dengan lancar..
semoga semuanya menjadi bahagia..

Sekian....

2 comments:

Shima Shukor said...

Salam Ain.
Sedihnya kita baca blog awk ni. Kesian kat awk.
Biasala Ain, kite ni manusia biasa, manusiakan tak perfect. Lg satu manusia ni ada penyakit hati. Asal penyakit hati dari diri sendiri + hasutan syaitan. Kalu iman tak kuat tu yg leh melarat tu. Susah nak cari orng yg suka tgk orng lain berjaya. kalu sakit hati tgk orng lain berjaya, ramai la... Pastu cari jln mcm mana nak jatuhkan org tu... jahatkan orng mcm ni.
Takpe Ain, yg penting Ain sabar.. mgkin tu dugaan tuk Ain, tp mana tau disebalik dugaan ni ada hikmah yg tersembunyi. Buat je semua tu dgn ikhlas kerana Allah SWT... Insylh ada hikmahnya.

Unknown said...

sbr k my dear...
lumrah hdup cmtu la..

Post a Comment