Thursday, January 28, 2010

Urm..rindunya...

saya rindu kat mak...saya rindu kat abah..urm..naper la sekarang ni perasaan terlalu emo..padahal br minggu lepas blk kg..rasa mcm x puas bersama mereka..x puas nk bermanja-manja dengan mereka..x puas luangkan masa untuk mereka..ye la..dh sebulan dh x blk..sesampai jer kat rumah jumaat mlm (22 jan 2010 jam 11.15 mlm), mak sambut saya di pagar rumah..saya terus cium tangan mak..peluk die...cium pipi die..masuk jer ke rumah..saya tgk abah sedang menanti saya di sofa depan tv rumah saya tu..saya cium tangan die..cium pipi die..abah saya ckp.."asyik teringat jer kat ko"..tetibe hati jadi sayu..urm..saya nak minta maaf mak..minta maaf abah..coz saya x dpt blk selalu...setakat sebulan sekali jer yang saya mampu..kalu nk ikutkan hati...tiap2 minggu saya nk blk jenguk mak ngan abah..tp apakan daya..ekonomi skang ni x berapa nk stabil..

hari sabtu lepas..saya dan fazil teman abah ngan mak g jemputan kahwin anak kepada kawan abah saya...blk jer dr jemputan kahwin..saya minta fazil bwk mak n abah g kota iskandar..abah saya mmg suka tempat2 mcm ni..opss..sebelum tu sy nk bgtau yg kota iskandar ni ala-ala mcm putrajaya gak..dekat jer ngan umah sy..kami tgk kapal..tgk bangunan2 yang lawa kt sner..g taman...urm..nmpk ceria sgt di wajah abah ketika tu.. x lama pun kami kat sne coz abah sekarang x leh nk jln jauh sgt coz dia cepat penat..lagipun petang sabtu tu sy ada date ngan tukang urut..hehe..ntah la kenapa sekarang badan ni rasa x sedap jer..sakit2..maybe kurang rehat kot..blk dr berurut..fazil ajak saya blk umah mak mertua saya..time tu nmpk jelas kat muka abah sedey..maybe die x puas lg bersama anak bongsu die kot..time salam tangan die..saya peluk die erat2..saya cium pipi die..tetibe sy tgk die nangis..urm..sedeynya time tu..saya rasa bersalah sgt buat abah sedey..meleleh-leleh air mata die lepas sy peluk die..saya pun pujuk la die..saya cakap.."abah jangan la sedey..esok kita jumpa lg k..esok ain blk sini semula.." die hanya mampu mengangguk jer..sepanjang jalan ke rumah mertua sy..sy senyap jer..teringat kejadian td..sori sgt2 abah..anak abah yang sorg ni buat abah rasa sedey..kalu ain punya waktu..ain akan jaga abah elok2..urm..mcm nak nangis plak time ni..

Abah sekali lagi mcm nk nangis time sy nk blk semula ke kl..nampak sgt merah mata die..bila la agaknya sy dapat keje gov di area jb..mcm x sanggup rasanya nk tgglkan abah ngan mak saya tggl berdua je kat umah..walaupun adik beradik yg lain semua ada di jb tp sy xkan rasa puas bila x nmpk mereka kt depan mata saya..abah sekarang selalu kena tekanan darah rendah..selalu sakit2..x kurg juga mak saya..saya hanya mampu berdoa untuk kesejahteraan mereka dr jauh..urm..

Kepada mak dan abah..
terima kasih kerana membesarkan ain..
terima kasih keranaberi ain ilmu..
terima kasih kerana jaga ain..
terima kasih kerana didik ain..
terima kasih kerana menyanyangi ain..
banyak sungguh pengorbananmu mak..
banyak sungguh pengorbananmu abah..
sehingga ain rasa x dapat nak membalas semuanya..
mak dan abah sentiasa berada dalam hati ain..
mak dan abah adalah segala-galanya bagi ain..
ain sentiasa rindukan mak..
ain sentiasa rindukan abah..
ain minta maaf sekiranya kerana menyusahkan mak dan abah..
ain minta maaf kerana x dapat selalu jenguk mak dan abah kat kg skang...
ain minta maaf sekiranya ain terkasar bahasa dan menyakitkan hati mak ngan abah..
Dikau adalah mak dan abah yang terbaik bagi ain..
Ain sayang sangat kat mak..
Ain sayang sgt kat abah..
Doakan kebahagiaan ain yer mak..
Doakan kebahagian ain yer abah..
*******************************************************************************
Ya Allah,
Aku mohon padamu.
Berikan la kesejahteraan kepada mak dan ayahku di dunia dan di akhirat..
Murahkan rezeki mereka..
Tenangkan la jiwa mereka..
Panjangkan umur mereka..

Sesungguhnya mereka telah menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan untuknya..
Ya Allah,
Jauhilah mereka dari malapetaka..
Jauhilah mereka dr fitnah..
Jauhilah mereka dr syaitan yang dilaknati..
Sesungguhnya aku amat mmenyanyangi mereka..
Aku tidak sanggup melihat mereka derita..

Amin..

4 comments:

adinda awin said...

alah..beselah tu ayah ainun nak cucu sebenarnye hehe..

NaNa said...

betul tu ain..
kalau ade cucu depa lg akan suke...dan lebih gembira..=)....
biasenye mak ayah akan lebih sayangkan cucu dr anak sndiri..hehhehhe...

Aifaz InLove said...

Nana : ye ker nana?? haha..ni yg mls nk ada anak dlu ni..nanti mak ayah aku syg anak aku dr aku..haha..gurau jer

awin: ye ker awin..huhu..xder rezeki lg la awin..tggu ko kawin dlu br ada rezeki kot..mane tau leh berbesan..haha

Shima Shukor said...

awww... anak manja ni...
biasa la Ain... dah kawin, ada komitmen lain. Ni baru jd isteri, bila dah jadi ibu mesti life lg bz...
Walaupun jauh di mata, tp sentiasa dekatkan diaorng di hati Ain. kalu sygkan diaorng, sentiasalah doakan kebaikan/kesejahteraan/kebahagiaan etc tuk ibubapa Ain...

Post a Comment